måndag 11 maj 2009

11/5

usch, den här helgen har inte varit sådär jättebra. hade gäster i fredags och bjöd på tacos. hade tänkt äta max 2 men det blev 3. mådde äckligt illa sen, men "var ändå tvungen att fika" och blev några kakor och mindre än en ½kanelbulle. inga fingrar i halsen, tyvärr.
på lördagen orkade jag ingenting, var så trött och hade ont i magen, hade tvättdag och sen ville mannen ha pizza. var riktigt länge sen jag åt pizza från pizzeria har bara blivit hemmagjord de senaste månaderna tror jag. så det blev pizza. vilken ångest och vilket illamående. mannen hemma så jag fick ingen chans att stoppa fingrarna i halsen heller. hade så ont i magen, klarar tydligt inte så mycket fett längre. sen blev det självklart chips men kom på nu att vi inte åt upp alla chips, var kanske 50g kvar alltså åt jag kanske bara 75g chips och inte 100.

gårdagen var bättre med nyttig middag, men det blev ändå ostbågar på kvällen. nu är det skärpning. ikväll blir det fisk tror jag. ska bara hitta något nytt och smalt recept. önskar så att jag hade haft möjlighet att stoppa fingrarna i halsen i helgen.
vikten idag står still, fortfarande 90. navelmåttet har minskat till 98cm.
navel/magmått vid start 105cm nu 98cm (-7cm)
vikt vid start 91kg nu 90kg (-1kg)
ville ju se 8an på vågen och hade jag haft en digitalvåg hade jag säkert sett 8an, för den var strax under 90, men jag skriver bara upp hela kg just nu och ville inte skriva att jag gått ner mer än jag har. så den här veckan blir stenhård nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar