torsdag 23 april 2009

23/4 -09

Dags att börja igen då. Efter att ha segat ihop, varit bortrest, gått upp 1kg, gått ner 1kg, ätit för mycket skräp, ätit nyttigt, alltsammans.
Idag bestämde jag mig för att börja igen, egentligen här om dagen när jag var ute och gick med grannen J. Tyvärr bestämde jag mig idag EFTER att jag ätit 250g riesen. Mådde fruktansvärt illa efteråt, så idag blir det över 2000kcal i intag. Men det är inte hela världen.

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på jättelänge - jag har SPRUNGIT! Ja, okej jag sprang inte flera mil, inte ens flera km. Inte ens EN km. Jag sprang först 100m, sen fortsatte jag gå. Sen sprang jag lite till och fortsatte gå. Totalt joggade jag nog i ca 5minuter och det är mycket för mig. Mitt vänstra knä kommer att hata mig inatt, men jag får väl ta en alvedon.

Vet inte hur jag fick för mig att börja springa, var ute och gick med barnvagnen. Har äntligen köpt den där laddaren till ipoden (ladda via datorn och föra över musik usb kabeln) så nu fungerar ipoden, bestämde mig för en promenad så att sonen kunde sova i vagnen ett tag. Sen plötsligt såg jag en bänk en bit fram och tänkte dit joggar jag. Förr sprang jag ofta, flera mil i veckan. Vill komma tillbaka dit igen. Så jag ska försöka göra upp ett schema där jag går 5min och sen joggar 1min. Men till en början blir det nog bara 30sekunder för att sen öka på. Skulle vilja springa tjejmilen NÄSTA år, i år finns det inte ens chans att jag klarar det. Det var mitt mål innan jag började gå upp i vikt för ett par år sen.

Frukost: 185kcal
1rostad m. margarin, vatten

Lunch: 538kcal
3rostade med tonfiskröra och tomat
vatten

Mellis: 1175kcal
250g riesen

Middag: 350kcal
Fiskgratäng, sallad, påskmust light

Motion: -452kcal
Promenad 85minuter -404kcal
Jogging 5min -48kcal

Totalt: 2248kcal - 452kcal = 1796kcal

1 kommentar:

  1. Jag svullade kakor idag :((
    Promenera imorgon?
    LÄnge?
    Jonas ska på fotboll..
    Krama

    SvaraRadera